VAlet

Jag hade väldigt svårt att förstå socialdemokraternas hemsida, det var väldigt mycket svåra ord och sånt som jag inte förstod eller brydde mig om, men jag har försökt sammanfatta så gott jag kunde.

 

Det verkar som om de bryr sig väldigt mycket om att skapa nya jobb och de tycker att det ska göra Sveriges ekonomi starkare. De vill bl.a. avskaffa arbetsgivaravgiften om man anställer en ung, för att unga ska få mer jobb.

 

De vill ha bättre skola och sjukvård istället för stora skattesänkningar. Det står på deras hemsida att ”vård ska ges efter behov, inte plånbok”, och det håller jag med om. De vill också ha mer personal i vård och skola och högre livsstandard för äldre och pensionärer.

 

De vill att skolans resultat ska bli bättre, att man ska ha mer möjlighet till högre utbildning och de vill ha en modern förskola.

 

De vill också ha ett jämlikt samhälle och ”minska klyftorna”. De tycker att en framgångsrik jobbpolitik spelar stor roll för att bryta segregationen. De tycker att invandrare ska lära sig svenska och få ett jobb så fort som möjligt.

 

”På de principerna vilar vårt demokratiska samhälle. Vi socialdemokrater står i alla sammanhang upp för människovärdet och kräver krafttag mot de hatbrott som begås på grund av rasism, främlingsfientlighet eller hets mot HBT-personer. Vi accepterar inte diskriminering på grund av kön, ålder, funktionsnedsättning, hudfärg, tro, sexuell läggning eller något annat som gör oss människor unika – varken på arbetsplatsen, på fritiden, i skolan eller i hemmet.”

Så stod det också på deras hemsida och det håller jag också med om.

Källa: socialdemokraterna.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0